DelphiGuru

وبلاگ شخصی علی دهبان

DelphiGuru

وبلاگ شخصی علی دهبان

DelphiGuru

در این بلاگ مطالب درخور توجه از دنیای برنامه نویسی پیشرفته و به طور اختصاصی تر مباحث مربوط به زبان شی گرا و سطح بالای دلفی قرار میگیرد.

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

begin

آندرس هلزبرگ  متولد دسامبر ۱۹۶۰ (Anders Hejlsberg) مهندس نرم‌افزار برجسته و نابغه ی دانمارکی است که در طراحی چندین زبان و ابزار برنامه‌نویسی محبوب و تجاری سهم بزرگی داشته‌است. او سازنده اصلی توربو پاسکال و معمار ارشد دلفی بوده است و هم اکنون با مایکروسافت به عنوان طراح ارشد سی‌شارپ و توسعه‌دهندهٔ هسته تایپ‌اسکریپت همکاری می‌کند.

در ادامه مطلب اورا بیشتر میشناسیم...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۶:۳۸
علی دهبان

 Free DataBase Managemment Tools

begin

در طی سالهای گذشته و به تدریج که نرم افزار های مدیریت داده به رشد و توسعه خود ادامه میدادند در کنار اینها ابزارهایی جهت مدیریت بهتر و افزایش کارایی به عنوان دستیار مدیران دیتابیس ، طراحی و توسعه داده شد و شرکت هایی بسیار بزرگی نیز در این زمینه فعالیت میکنند.از این میان 18 ابزار رایگان رو بطور مختصر معرفی میکنم که توانایی کمک بسیار بزرگی به یک DBA را دارند و البته همه فقط مختص SQL Server نیستند وکارایی بیشتری دارند. مجوعه ی این ابزارها متعلق به شرکت بزرگ idera میباشد که در زمینه دیتابیس ها و BI و Big Data و غیره ...فعالیت دارد.

نکته : این کمپانی غول پیکر مالک جدید دلفی نیز میباشد!

 در ادامه مطلب به معرفی ابزارها میپردازیم...
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۰۱:۰۲
علی دهبان

 نیاز کاربر چیست؟

begin

 تجربه ی  جناب مهندس  Giles Colborne !

گاهی اوقات برنامه نویسان گمان می‌کنند که کاربران برنامه یا اپلیکیشنی که توسعه می دهند مثل حودشان فکر می‌کنند و همان ارتباطی که خود با برنامه شان دارند را کاربران دیگر هم خواهند داشت که این ایده معمولا اشتباه است. چنین باوری از دید روانشناسی اصطلاحاً False Consensus Bias نامیده می شود. این Bias توضیح میدهد که چرا برخی برنامه نویسان بعضاً اوقات سختی را در محل مشتری میگذرانند! 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۰۰:۱۷
علی دهبان

برنامه‌ نویسی به روش برنامه نویسان NASA 

nasa codding

begin

آیا می‌دانید برنامه‌نویسان خبره‌ی سازمان ملی هوا و فضای آمریکا (NASA) چگونه پروژه‌های حیاتی و مهم را کدنویسی می‌کنند؟ برای نوشتن کدهایی با خوانایی و امنیت بالا و آسان بودن در درک آن ها، آزمایشگاه موشک‌های پیشران ناسا، ۱۰ قانون را برای توسعه‌ی برنامه‌ها و نرم افزار‌های کاربردی خود وضع کرده‌ است که تمامی توسعه دهندگان این سازمان باید از آن ها تبعیت کنند. در ادامه مطلب این قوانین را مرور میکنیم...

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۵ ، ۲۳:۴۴
علی دهبان