DelphiGuru

وبلاگ شخصی علی دهبان

DelphiGuru

وبلاگ شخصی علی دهبان

DelphiGuru

در این بلاگ مطالب درخور توجه از دنیای برنامه نویسی پیشرفته و به طور اختصاصی تر مباحث مربوط به زبان شی گرا و سطح بالای دلفی قرار میگیرد.

begin

پایان سال 2015، بالای 3.9 میلیون فرصت شغلی در زمینه رایانش ابری در کشور آمریکا وجود داشت که این رقم برای کل فرصت های شغلی این زمینه در سراسر دنیا به رقمی حدود 18 میلیون می رسد. 
علاوه بر این، متخصصینی که دارای مهارت رایانش ابری هستند، سالانه به طور متوسط حقوقی نزدیک به 90،000 دلار دریافت می کنند.
پس رایانش ابری زمینه ای بسیار مهم برای کار است، اما مهارت های لازم برای شروع به کار در این زمینه چیست؟ هر مهارتی در این 9 زمینه شما را متمایز می کند.

1- مهارت های پایگاه داده ای

از آنجایی که رایانش ابری اغلب با انباری از داده و اطلاعات رو به روست، توانایی کار با پایگاه داده و داشتن درک درست از آن حیاتی است. SQL و MySQL زبان های استاندارد برای پایگاه داده هستند اما آشنایی با سیستم های Open-source مثل Hadoop، Cassandra و MongoDB نیز بسیار مفید واقع خواهد شد.
اگر به دنبال راه هایی جذاب و سرگرم کننده برای یادگیری برخی مهارت های پایگاه داده هستید، می توانید به Schemaverse سر بزنید، که یک سایت بازی است که با استفاده از Query های SQL بازی می کنند. GalaXQL نیز منبع دیگری برای یادگیری کار کردن با پایگاه داده به شمار می رود. این اپلیکیشن ها باعث می شود تا بتوانید Query های SQL را تمرین کنید.

2- یادگیری یک یا چند زبان برنامه نویسی...

 

زبان های Ruby، Ruby on Rails، Perl، JavaScript و Java متداول ترین زبان های برنامه نویسی برای ایجاد اپلیکیشن ها و خدمات مبتنی بر ابر است. اگرچه زبان جاوا یک زبان برنامه نویسی سنتی است اما باقی زبان ها بسیار سطح بالا هستند و یادگیری شان به مبتدیان این راه توصیه می شود. اگر یکی از این زبان های سطح بالا را فرا بگیرید، اولین گام در بهبود مهارت های رایانش ابری را برداشته اید.
در حالی که اکثر شغل ها تنها به یکی از این زبان ها نیاز دارند، اما با یادگیری بیش از یک مورد از آنها می توانید قابلیت های خود را افزایش دهید. 

3- فراگیری لینوکس ...

سیستم عامل لینوکس سهم زیادی در دنیای رایانش ابری دارد، بنابرای آشنایی با این سیستم عامل می تواند خیلی شما را از رقبایتان در این زمینه متمایز سازد. اولین گام برای تمرین این سیستم عامل این است که روی کامپیوتر خود 2 سیستم عامل نصب نمایید. یعنی علاوه بر ویندوز، لینوکس نیز نصب نمایید.برای شروع با ubuntu میتوانید شروع کنید و کم کم سراغ نسخه های سروری مانندCentOS و RedHat بروید.

4- DevOps

DevOps یک روش رایج برای توسعه نرم افزار است که کل چرخه تولید نرم افزار را شامل می شود. از طرح و برنامه گرفته تا مدل سازی و نگهداری آن. DevOps بسیار در رایانش ابری رایج است، به همین دلیل داشتن درک درستی از اینکه چه معنایی دارد و اینکه چگونه می توان با آن کار کرد، کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد.
برای شروع به یادگیری مفاهیم DevOps می توانید به سایت DevOps.com بروید و با خواندن مقالات آنجا مفاهیم DevOps را فرا بگیرید. همچنین Microsoft Virtual Academy هم با چند ویدئو سعی در توضیح مفهوم DevOps داشته است که می توانید آن را هم از اینجا بخوانید.

 

5- اتوماسیون سیستم ها...

استفاده از داده ها و ذخیره سازی آنها توسط سازمان ها یک امر مهم و حیاتی تلقی می شود. اهمیت تصمیم گیری بر اساس داده ها افزایش یافته و در این شرایط برنامه نویسانی که بتوانند وظایف و فرآیند های کاری را خودکار سازند، بسیار با ارزش محسوب می شوند. اینان می توانند کارایی سازمان را نیز افزایش دهند زیرا به سازمان می آموزند که چگونه با داده ها رفتار نمایند.
اگر چه کلمه "خودکارسازی" کمی مبهم به شمار می رود اما می توانید مهارت های این زمینه را با یادگیری Puppet و Chef که 2راه حل Open-source برای خودکارسازی محسوب می شوند، فرابگیرید.
Puppet Labs محتواهای آموزشی ، به شما پیشنهاد می دهد که شامل دوره های آنلاین و اعطای مدرک پایان دوره می باشد. همچنین Puppet به صورت Cross-platformm نوشته شده است، یعنی با تمام سیستم عامل ها سازگار است.
Chef نیز یک سیستم و زیرساختی ابری برای خودکارسازی محسوب می شود که حاوی تعدادی ماژول های یادگیری کنش گراست.

 

6- تضمین کیفیت...

طبق تحقیقی که مجله Forbes در سال 2014 انجام داد، تضمین کیفیت، ششمین موقعیت شغلی پر متقاضی در زمینه رایانش ابری است. تضمین کیفیت نرم افزار، فرآیندی است که طی آن برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار از برطرف شدن نیازهای مخاطب و کیفیت محصول هنگام ارائه، اطمینان حاصل می کنند.
می توانید مفاهیم این مهارت را در دوره های آنلاین سایت Lynda.com و یا به کمک دوره های موجود در سایت Udemy فرا بگیرید. همچنین می توانید با افزایش مهارت خود در این زمینه، به صورت آنلاین مدرک این دوره را بگیرید و به رزومه خود برای رایانش ابری اضافه کنید.

7- امنیت اطلاعات...

مدرک حرفه ای امنیت سیستم های اطلاعاتی (CISSP) یکی از مهم ترین مدارک موجود در دنیای رایانش ابری است. این مدرک توسط International Information System Security Certification Consortium اهدا می شود و موارد امتحانی آزمون شامل امنیت دارایی، مدیریت تشخیص و دسترسی و امنیت توسعه نرم افزار است.
منابع زیادی برای یادگیری این مهارت وجود دارد. می توانید دوره های امنیت شبکه در سایت Udemy را دنبال کنید.

8- مدیریت پروژه...

مدرک حرفه ای مدیریت پروژه (PMP) در صنعت فناوری اطلاعات بسیار شناخته شده و معتبر است. اگر چند سال در زمینه مدیریت پروژه تجربه دارید، حتی اندک، ممکن است قادر به دریافت این مدرک باشید. اگر موفق به کسب این مدرک نشدید به سراغ مدرک Associate in Project Management بروید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدرک PMP می توانید به سایت PMI مراجعه نمایید و راجع به تمامی مدارک این موسسه آگاهی یابید. تعداد زیادی مدرک وجود دارد که ممکن است برای تان جذاب باشد، مثل مدرک مدیریت پروژه یا تجزیه و تحلیل کسب و کار.

9- مهارت های ابری Amazon و Google

آشنایی با بزرگ ترین و خاص ترین تامین کنندگان راه حل های ابری، می تواند کمک بزرگی برای تان محسوب شود مخصوصا اگر قرار باشد در این شرکت ها مشغول به کار شوید. از آنجایی که پلتفرم های ابری گوگل و آمازون بسیار محبوب اند – تا آنجا که NSA – National Security Agency - هم از خدمات ابری آمازون استفاده می کند – آشنا بودن با این پلتفرم ها و تکنولوژی های شان روند استخدام تان را سرعت می بخشد.
Amazon Web Services را می توانید در دوره های آنلاین سایت Udemy فرا بگیرید. گوگل نیز برای آشنایی با پلتفرم هایش، دوره هایی ترتیب داده است که می توانید به صورت رایگان در آن شرکت نمایید. 
کار کردن در پروژه ای که شما را مجبور کند به سراغ این پلتفرم ها بروید، بسیار می تواند در کسب این مهارت یاری تان کند.
Rackspace نیز این روزها به رقیبی سرسخت برای این 2 غول رایانش ابری تبدیل شده است و دوره هایی را تدوین کرده است که قطعا مفید خواهد بود.
شرکت The Cloud نیز در Open Cloud Academy آموزش هایی را برای یادگیری مهارت های دنیای رایانش ابری تدوین کرده است.

----------------------------

دوره های آنلاین برای رایانش ابری...

علاوه بر منابعی که در بالا ذکر شد، می توانید از طریق منابع زیر مزیت هایی در دنیای رایانش ابری کسب نمایید:

edX Introduction to Cloud Computing 

  Cloud Academy

  Cloud Computing Platform as a Service from University of California, Irvine

 Cloud School

end.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۴
علی دهبان

نظرات  (۱)

آقای دهبان خیلی عالی بود 
مچکررمممممم
عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی